Stress i vardagen.

Helgen har varit bra men det har varit mycket att göra. Jag är en person som verkligen inte klarar av när det blir för mycket. Jag blir väldigt lätt stressad och mår illa,får ont i magen och hjärtklappning. Oftast blir jag uppstressad utan anledning vilket är mycket onödigt men också svårt att kontrollera. Det var någon som sa till mig att " jag förstår inte hur någon som bara jobbar 25% kan vara så förbannat upptagen hela tiden". Svaret är rätt enkelt, jag planerar mitt liv så till den grad för att det så mycket som möjligt ska passa in med Marcus tider och planer. Jag ska hinna med att jobba,ta hand om hästen (vilket tar minst tre timmar om dagen), och fixa andra saker på den tiden då han är på jobbet. Så därför består mitt dygn i mitt "egna" liv egentligen bara av åtta timmar. Där har ni svaret. Tragiskt, ja mycket möjligt men that's my life och jag har blivit så illa tvungen att inse det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0