Respektlöshet

Respekt för andra människor är något man ser allt mindre utav tycker jag. Att visa respekt är väl A och O för ett fungerande samhälle!?
Jag är iallafall uppfostrad till att man alltid låter andra människor gå före en själv. Men i dagens samhälle ser man inte sånt. Folk roffar åt sig det bästa och största till sig själva och beter sig som gamar.

Ett annat exempel är ju det här med grannar. När man bor i en lägenhet måste man ta hänsyn. Man kan inte spela hög musik sent på kvällen varenda dag, eller klampa med hälarna i golvet eller duscha mitt i nätterna. Det bor andra människor runt omkring som kanske vill ha lite lugn och ro.

Det sista jag tänkte ta upp nu är det lilla men så betydelsefulla ordet tack! Det används knappt det heller. Jag har gjort så mycket för en del människor utan att ens få ett tack tillbaka. Därför försöker jag nu att inte göra för mycket sådant eftersom man nästan aldrig får något tillbaka. Ganska tragiskt faktiskt men när man lever i ett sådant själviskt samhälle kanske man måste anpassa sig!? Man får helt enkelt bli likadan själv.

Undra vart den här världen är på väg, inte bådar det gott för framtiden iallafall.


Kommentarer
Postat av: sandye

nä. grannar är det värsta som finns!

2008-12-08 @ 19:03:22
Postat av: sandye

nä. grannar är det värsta som finns!

2008-12-08 @ 19:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0