Supa,supa,supa, yes,yes,yes!!

Kommer säkert få en massa skit för detta inlägget nu men vem bryr sig.

Det finns en sak som jag länge funderat över och stört mig på. Så fort det blir helg så ska folk supa så förbannat. Nu syftar jag inte på att ta en öl eller ett glas vin på kvällen utan att supa sig full. Det måste vara otroligt jobbigt att känna att man måste dricka och måste gå ut bara för att det är lördag. Det stämmer nog att Sverige är ett utav de länder där man dricker mest alkohol. Men varför? Måste man hävda sig på något sätt, eller känner man sig tvungen att dricka bara för att alla andra gör det? Ok att man tyckte det var roligt och spännande när man var 14-15 år. Men när man är 25 år och fortfarande dricker sig berusad i princip varje lördag då måste man ha problem, det är min åsikt.  Någon gång kan man väl festa till det självklart det gör jag med, men varenda helg!? Nej, det tycker jag är omoget,patetiskt och framförallt oerhört tragiskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Lätta ditt hjärta:

Trackback
RSS 2.0